انتشار فراخوان نخستین سوگواره منطقه‌ای شروه‌خوانی هندیجان  

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: نخسین سوگواره منطقه‌ای شروه‌خوانی در شهرستان هندیجان برگزار می‌گردد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان داشت: شروه‌خوانی یکی از هنرها و آیین‌های رایج در میان مردمان ساحل‌نشین کشور است که اقبال فراوانی بین مردمان این خطه دارد.

وی  افزود:هدف از برگزاری این رویداد هنری را توجه به هنر بومی، اهمیت دادن به موسیقی اقوام، حفظ و گسترش سنت شروه‌خوانی، تعمیق و شناخت این هنر و همچنین شناخت و معرفی استعدادهای نو در این هنر کهن است.

 جوروند با اشاره به فراخوان این سوگواره عنوان کرد: فراخوان نخستین سوگواره شروه‌خوانی، برای استان‌های جنوبی و ساحل نشین کشور ارسال گردیده و مهلت ارسال آثار هنرمندان در این حوزه تا ۳۰ مهر ماه ۹۷ خواهد بود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان اضافه کرد: آیین اختتامیه این سوگواره، دهه آخر ماه صفر و  ۱۵ آبان ماه ۹۷ در شهرستان هندیجان برگزار خواهد شد که پس از داوری آثار، در روز اجرای اختتامیه، به نفرات برگزیده اول تا سوم تندیس سوگواره، لوح یادبود و هدایای نقدی اهدا خواهد شد.

 وی بیان داشت: علاقه‌مندان به شرکت در این سوگواره می‌توانند آثار خود را حداکثر تا ۳ اثر بر روی یک لوح فشرده به دبیرخانه سوگواره به آدرس هندیجان، خیابان امام حسین (ع)، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان ارسال و یا برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه با شماره تلفن ۰۹۳۶۲۳۲۹۴۲۰ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/م

فراخوان نخستین سوگواره منطقه‌ای شروه‌خوانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.